5 skäl till Varför företagsdesign är Viktigt för ditt Företag

startup 849804 1280

Företagsdesign – behöver du verkligen det? Varför räcker det inte med en hemsida och en logotyp – med det skapar jag också ett igenkänningsvärde och närvaro? Om du redan har ställt dig själv dessa frågor, var noga med att läsa följande artikel och lära dig om de oslagbara fördelarna som ger dig med det ett enhetligt utseende.

För det första: vad är företagsdesign?

För många är idén om vad en företagsdesign är begränsad till logotyp. Många säger ”Vi vill ha en ny företagsdesign”, vilket betyder ”vi behöver en ny logotyp”. Logotypen är en elementär byggsten och definieras för utseendet, men det räcker inte i sig. Det övergripande utseendet måste vara mer omfattande och måste skapas. så att ditt företags visuella utseende är detsamma från topp till tå.

Företagsdesignfärger och typsnutt definieras. Hur dessa ska användas i förhållande till varandra måste tydligt framgå för att förhindra att varje grafisk designer gör sin egna design som dem vill vilket sedan leder till en icke-enhetlig design.

Du kanske undrar varför du ska spendera pengar för att designa din egen företagsdesign? Visst kan kunderna hitta mig utan den?

Nuförtiden räcker det inte att vara bra på det du gör och sedan hoppas att dina kunder hittar dig på egen hand.

Läs här skälen till varför en stark företagsdesign är viktigt för ditt företag:

1. Tydligt definierat, igenkännbart utseende

Detta möjliggör företag att möta sina kunder med samma ansikte och samma kläder varje dag och därmed fastna i deras huvud och få dem att komma ihåg dig.

Detta skapar en positiv bild av allmänheten. konsumenter blir sympatisörer. Och från sympatisörer övertygade och nöjda kunder. Tänk efter: Du kan lätt känna igen de riktigt stora varumärkena, även om logotypen inte syns på produkterna.

2. Professionalism

En stringent företagsdesign förmedlar intryck ordnade processer. Du har en tydlig, ordnad bild framför dina ögon. Element som slängs ihop och som alltid är nya väcker också osäkerhet hos kunden – ett enhetligt utseende, å andra sidan hand, bygger förtroende.

3 . Differentiering från konkurrenterna

I dagens informationsöverbelastning kan det vara så att du i början gillar att gå vilse bland dina konkurrenter och överflöd av erbjudanden och inte märks.

För att ständigt generera nya kunder måste ditt utseende fastna i folks sinnen! Detta fungerar bara med ett konsekvent utseende och känsla som människor associerar med ditt, och bara ditt, företag. Vem tänker inte på den populära snabbmatskedjan från USA när de hör det ”gyllene M”?

4. Förenkling av kommunikation

Tydliga riktlinjer ger en grafisk designer en riktlinje om hur designen ska se ut. Detta sparar en hel del tid! (och pengar till dig såklart). Dem behöver inte fundera på vilka typsnitt och färger som bäst harmoniserar med företaget, utan kan fokusera på den kreativa processen.

5. Att lyfta fram personlighet och unikhet

Varje företag är olika. Varje företags historia är unik. Med företagsdesign kan du synliggöra ett företags mål och värderingar och på så sätt skilja det från andra. Det är så de viktigaste meddelandena överförs utan att ha sagt ett ord till din kund. En bra företagsdesign förmedlar detta så tydligt som möjligt. Dina kunder kommer till dig och vill arbeta med dig eftersom värdet av din tjänst omedelbart är klart för dem. De vet vilken förvandling du ger dem.

Skapandet och konsekvent användning av en företagsdesign lönar sig! Om du däremot skyr denna insats ger du bort mycket potential och i värsta fall kommer denna att absorberas av konkurrenterna. Vill du verkligen ha det?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Relaterade inlägg