Har du investerat mycket tid och pengar i bilder, design och tryck av dina tryckta produkter såsom broschyrer och reklamblad?
Ändå är du osäker på om du når och inspirerar din målgrupp med trycksakerna? Som experter på företagskommunikation känner vi till och arbetar med de viktigaste framgångsfaktorerna för att skapa snygga och framgångsrika
Här kan du själv kontrollera vad du bör optimera:
10 faktorer för en lovande design av dina publikationer
1. Väck uppmärksamhet med en tilltalande titel
Det finns ingen andra chans att få läsare intresserade av att öppna broschyren och fortsätta bläddra igenom och läsa.
2. Enkelhet slår komplexitet
Eftersom läsare bara uppmärksammar trycksaker under några minuter bör du koncentrera dig på det väsentliga. Markera därför nyckeltal, höjdpunkter eller uttalanden!
3. En struktur som snabbt kan greppas för snabb orientering
En tydlig innehållsförteckning samt register, kategorier och löpande titlar hjälper dig att snabbt hitta den information du letar efter.
4. En spännande layout mot tristess
Ett flexibelt designrutnät för bilder och texter möjliggör en mängd olika sidtyper och en varierad grafisk design.
5. Balanserad typografi för god läsbarhet
Ett optimalt förhållande mellan teckenstorlek, kolumnbredd och radavstånd säkerställer att dina texter också är lätta att läsa och förstå.
6. Med ett attraktivt bildkoncept kommer innehållet ihåg
Det här kan du inte göra med bilder som är precis till hands. Kreativitetstekniker hjälper dig att utveckla en självständig visuell värld.
7. Tydlig infografik förmedlar komplicerade fakta
Eftersom grafiskt framställda fakta kan förstås snabbare.
8. Professionella företagsporträtt är viktiga
Läsare vill veta vem de har att göra med. Bilden ska förmedla upplevelse och individualitet – och samtidigt framstå som så naturlig och så lite poserad som möjligt.
9. Uppnå ett utskriftsresultat av hög kvalitet
Använd det stora utbudet av papper, utskriftsfinish och vidarebearbetning samt resursbesparande utskrifter.
10. En optimal mediemix blir viktigare och viktigare
En ”korsmedial” koppling av dina tryckta produkter till din webbplats erbjuder kunderna bland annat feedbackalternativ och fördjupning information.